פארקים, שמורות טבע וגנים לאומיים בגולן

 גן לאומי מבצר נמרוד

מבצר נמרוד הוא מבצר יפהפה ומרשים מעל לבניאס. נוף מדהים נשקף ממנו וכיף לטייל בין חדריו ולהתרגש מאווירת ימי הביניים בכל פינה. במקום מתקיימים גם סיורי עששיות בשעות החשיכה.

בניאס – שמורת טבע נחל חרמון

מעיין בניאס נובע למרגלות החרמון, מימיו הקרירים והצלולים זורמים בעוצמה רבה באפיק קניוני. במהלך שלושה קילומטרים וחצי יורד הנחל 190 מטרים גובה, מה שיוצר את אחד המפלים המרשימים בארץ. ויש גם שביל תלוי – מקסים.

שמורת טבע יהודיה

חמישה נחלים חוצים את ליבה של שמורת טבע יהודיה, הנמצאת במרכז הגולן ומשתרעת על שטח של כ-66,000 דונם, צורתה כעין כף יד פרושת אצבעות, שבסיסה בבקעת בית ציידא. בכל "אצבע" עובר ערוץ נחל ובו מים זורמים ומפלים.

הנחלים בשמורה: נחל יהודיה, נחל משושים ובריכת המשושים, נחל דליות strong>, ">נחל גמלאונחל זוויתן

פארק הירדן

פארק הירדן – נמצא בפינה הקסומה והצפונית של הכנרת בצד אחד האפיקים הראשיים של הירדן. בפארק משטחי קמפינג, לינה בחדרים, מגוון מסלולי טיול, מים והרבה טבע וחופש.

שמורת טבע גמלא
שמורת הטבע גמלא היא שילוב נפלא של נוף, טבע והיסטוריה יהודית. במצוקי השמורה מקננים נשרים ויוצרים את מושבת הקינון הגדולה בצפון הארץ. ובעיר התגלה בית הכנסת העתיק בעולם. בשמורה מספר מסלולים ואפשרויות טיול – כדאי מאוד לבקר.

גן לאומי כורסי

בכורסי התגלה המנזר הגדול בישראל. האתר המטופח חושף ומשמר ממצאים נדירים ויפהפיים. כמו בית הבד והפסיפסיים הייחודיים. באתר יש גם ספסל מכושף – כנסו ותתרשמו.